Tuesday, September 12, 2006

Gula kilklackspumps





Skor!

Jag kan aldrig hitta ordentliga och varma vinterskor, men däremot hundratals av snygga pumps och ballerinor! De flesta är från Din Sko (vilken affär, supersnygga skor för nästan alltid max 400:-!) förutom tre par som är från Topshop. Lack, rött,
leopard, rosetter, guldglamour och klumpiga klackar är några av höstens stora skotrender och jag har valt ut några av dom jag tycker är snyggast!














Guldpumps med platå...




...och Guldpumps med vristrem
Leopardpumps utan klack med rosett


Grå damiga pumps från Topshop

Mullvadsfärgade mockapumps med platå och ripsband-knyt från Topshop



Supersöta 50-talspumps med körsbär och hundar

Superglammiga discopumps från Topshop

Söta och eleganta Audrey Hepburn-ballerinor


Röda lackpumps med prickiga band





Tips!Tips!Tips!Tips!
Vill man ha sina fina ballerinor eller pumps längre trots att termometern visar på -10 så kan man alltid lägga i ullsulor! Ullsulor kan man köpa i skoaffärer eller tova själv av ullflor, hett vatten och såpa. Det kanske inte håller för stora skogsvandringen i 1 meter snö, men åtminstone till och från skolan! Annars kan man ju köra på en av höstens största trend och köra med raggsockor i, det blir både varmt och snyggt!
P.s! Kommentera lite! Skriv vad ni tycker om posten, vad ni själva tycker om höstens trender, eller om det var nåt ni tyckte var extra snyggt. Jag vill ha lite diskussion!


5 comments:

Anonymous said...

Det känns som att det bara är jag som kommenterar :P
Menmen, schyssta dojor. Själv tyckte jag mest om de svarta ballerinorna, skitsöta.
Du skulle bara smälta in och passa perfekt i de gråa pumpsen, very you, i must say.

Om jag ska säga nåt om höstens trender.. (vilket jag nog inte vet så mycket om) så tycker jag inte om att det är puffärmar överallt. Det passar på alla andra men inte på mig. Alla supersnygga skjortor har puffärmar, ack grymma öde!
Annars ser det ljust ut, jag gillar färgerna i höst!

Ehm, ja.
dom här skorna är fetsnygga tycker jag:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/05m.jpg

Miriam Parkman said...

Du, det är absolut bättre att du kommenterar än ingen alls! :O

Ahh, jag vet, dom där svarta är verkligen jättesöta. Finns i rött också. Och kostar typ 200. Väldigt bra. :)Haha, det är så roligt med dom gråa pumpsen, mamma har ett par som nästan är likadana! Hon köpte dom i Italien för jättelängesen när hon var ihop med nån smörig italienare som hette Daniele och åt mozzarella hela tiden. typ. Hur som helst är det exakt samma form och samma färg, det är bara det att mammas är i skinn och lite orm, (alltså inte i mocka) men dom är lika fina för det! :)

Passar inte du i puff? Jag kan inte tänka mig att du inte skulle det! Jag gillar iallafall puff, så jag är glad att det finns mycket nu:D Och jag älskar höstens färger!

och tillsist, vilka coola skor! Vart har du hittat dom någon stans? Dessutom, väldigt otippat att du skulle gilla dom! (det hade jag inte trott om jag sett dom) Men det är ju inget fel med det!^^

Anonymous said...

Jamen dåså, då kan du ju sno din mors :)

Nja alltså, jag ser så stel ut i puffärm tycker jag. Men det beror på hur stor den är också.

Jag tror minsann att jag hittade dem på style.com faktiskt. Och ja, jag tycker precis att det är lika otippat som du att jag skulle tycka om dem. Men det gjorde jag! Dom skulle vara fett snygga till en par svarta stuprör!

Sara P. said...

miriam. vi åker till din sko och shoppar. OK???

Miriam Parkman said...

Ja! Det gör jag redan:D

Jaha, okej.. Tjaa, det skulle jag allt vilja se själv innan jag tror på det! :O

Ja! Styel.com är bäst! Kommer du ihåg vilket märke det var? Och jaa, dom skulle verkligen vara fett snygga till stuprör!


Visst Sara, det gör jag gärna! (om jag hade haft råd förstås...Fast du, jag fyller år snart! ;D )