Sunday, January 14, 2007

Bara en alldeles underbar klänning...
Okej, jag är 16 år, går i ettan på gymnasiet och har lagt undan prinsess-utklädningskläderna sen jag var sex för längesedan, men den här sagolika drömskapelsen kan jag bara inte motstå. Se bara hur den enkla och smala skärningen får det skira tyget att falla i tunga, följsamma veck runt hela kroppen.
De tjocka sidenpuffärmarna som lagts i veck och, iallafall enligt mig, fått en fantastisk rosenknoppsform. Hör bara på ordet, rosenknoppsärmar! Helt underbart. Pricken över i blir det svarta, smala, kontrasterande och ihopsamlande skärpet i midjan och det frasiga fluffet längst ner som avslutar hela klänningen.
Om jag skulle ha råd att köpa den skulle jag bara kunna hänga upp den på väggen och ha den som en utsökt tavla. Någon gång ibland skulle jag kanske ta på mig den och känna mig som en sagoprinsessa, trots att jag är 16 år och inte går på lekis längre.
Ack, så jag njuter av det äkta syhantverket.

Klänningen är från Thakoons vårkollektion 2007.


No comments: