Tuesday, March 06, 2007

Jag älskar Sonia Rykiel!
Jag har nog sagt det förrut, men jag säger det igen. Den franska designern Sonia Rykiel fortsätter att vara en av mina absoluta favoriter, säsong efter säsong. Hennes kollektion för hösten/vintern 2007 går i typisk Sonia-stil med uppkäftigt stickat, skira volanger, oversized, silke och spets i pudriga pasteller tillsammans med svart, grått och uppstickarfärger som knallrött och grönt. Em baskerliknande huvudbonad finns självklart med, liksom blommor och rosetter.
Jag älskar hennes skira klänningar med retro-känsla! Lägg märke till strumpebandet som precis syns under volangen, igenom klänningen till vänster. Perfekt detalj!
Den stickade klänningen till vänster ser jätteskön ut, utan att på något sätt se sunkig ut. De svarta kängorna blir en cool kontrast till allt kvinnligt och sött.
Helsvart utan en chans att bli intetsägande;
detaljer och accesoarer som knytblusrosetten, den lilla insydda "droppen" i ringningen på blusen till höger, huvudbonaderna, de svarta handskarna, volym och längdskillnaderna och det extra blänket på skorna gör det fullkomligt intressant.



p.s Dessutom fortsätter Sonia med en hel del leende modeller
-heja! d.s


No comments: