Sunday, March 04, 2007

ur H&M:s eko-kollektion
Av de bilder jag hittat från H&M:s eko-kollektion tycker jag att de här tre plaggen är snyggast. Stickade leggings, en vid bomullsklänning (eller är det linne?) med förklädesfickor och en blus med fin farfarsknäppning och söta veck.
Både klänningen och blusen känns som sånna här dra-på-sig-snabbt-och-sen-är-man-klar-plagg, och sånt är alltid bra på sommaren! Fast, jag måste säga att jag ändå är lite besviken. Vårkollektionen i övrigt är ju jättesnygg, kunde de inte ha lagt ner lite mer arbete på eko-kollektionen då? Om inte t ex klänningen hade varit eko, hade det varit ett typiskt sådant plagg som jag på en gång avfärdat i affären för att jag likaväl skulle kunna sy en likadan själv för hälften av priset. Vi får bara hoppas att den här kollektionen blir framgångsrik ändå, så att de fortsätter med konceptet och lägger ner lite mer fantasi i framtiden!
Appropå Julian Red's eko-jeans som jag skrev om förrut, så har jag mailat dem men inte fått något svar. Men, på deras hemsida för vårkollektionen finns de här jeansen (nedan) som heter "Californina no wash 100% HEMP". Kan det där "Hemp" betyda att de är ekologisk bomull?
Snygga är dom ju iallafall!


No comments: