Monday, June 19, 2006

Bal, Dans, Sommarlov!

Min klass vid den årliga brännbollsmatchen lärarna-niorna,
här i traditionsenlig utklädning

Ja, nu är det sommarlov! Helt knäppt, jag har fortfarande inte riktigt fattat det.
Fast, den här veckan har faktiskt varit hur kul som helst. Det är så himla typiskt, att man har absolut roligast i klassen den sista veckan. Helt plötsligt är alla jättesnälla och jättetrevliga, som om alla liksom insett att det bara är en vecka kvar och att man kanske ska passa på att vara lite trevlig innan allt tar slut. Sådär passande efter fem år tillsammans. Tänk om det hade varit såhär hela tiden, vilken sjuhelsikes högstadietid man skulle haft då!

Här kommer en liten sammanfattning av den närmaste veckan;

Sofia, Emma, Carro och Maria ute hos våran mentors sjöbod på en liten grillkväll

Jonas, en riktig gitarrgud
(eller inte)

Jag och Emma dansar bugg på bryggan


Mirjam, jag och Sofia före den helt otroligt roliga balen på torsdagkvällen
Mirjams klänning är från Kupan (fast hon har sytt om den lite), min från Gudrun Sjödèn och Sofias från HM. Vi var grymt snygga måste jag säga! :D

Emelie, Josefin, Julia, Isabelle och Hanne var också riktigt snygga
(extra credd till Julia och Hanne som sytt klänningarna själva!)

Min balklädda klass. Killarna var faktiskt oväntat snygga! Jag hade absolut inte förväntat mig att dom skulle bry sig så mycket! Snyggast var Ermin i väst och kavaj (fjärde från vänster) och Daniel (!) i randig t-shirt och kavaj (fjärde från höger)

Full fart och fladdrande kjolar på dansgolvet

På väg hem lekte Sofia catwalk på den folktomma storgatan
Notera hennes supersnygga spetsstrumpor!!

Yeeey, partyfeet!
Mina fötter var riktigt growse när jag kom hem. Men det var det värt!
Jag (i mina egensydda shorts som jag har snackat och plus egensydda leggings) och min syster Sara i fredags före min skolavslutning

Mirjam och Sofia var jättesomrigt fina på skolavslutningen båda två
(mirjam hade igen en klänning från Kupan. Det är nog sveriges bästa affär.)


Avslutningsvis ska jag tipsa om min systers blogg www.saraparkman.blogspot.com där hon igår skrev en underbar diss mot Ebba von Sydow och Sofi Fahrman. :D

Flingfling!

No comments: