Tuesday, June 13, 2006

Godkväll!

Idag tänkte jag ge lite utrymme åt en av mina absoluta stilikoner, nämligen Maggie Gyllenhaal.
Maggie är jämt lika stilig, och hon är en av mina absoluta favoritstilar; Tantchic. Hon blandar klassisk elegans med rock och och hennes page är typ den snyggaste ever.


Avslappnat sötstilig i blusande klänning och tantkofta


Superelegant i axelbandslös balklänning, men ändå inte sådär super-prinsess-uppklädd p g a hennes underbara page


Retrosöt i Chanel

Tyvärr hittade jag inte nån jättebra vardagsbild på henne nu, men jag lovar, det kommer komma fler senare. ^^

Sen tänkte jag avslutningsvis vara lite ego idag och lägga upp en bild på mig själv bara för att jag har så nedrans snyggt hår idag.



Imorgon är det brännbollsmatch mellan lärarna-niorna, och eftersom det är utklädningstradition ska jag plocka fram den lilla tanten i mig och vara en riktigt gullig liten tant imorgon! Plisserad kjol, knänylonstrumpor, silkesblus, scarves, brosch, hatt, handskar, handväska, och kanske mammas Burberry-kappa (som hon köpt på second hand för 100 spänn!) om det blir kallt. Det ska bli kul!:D

Tjingtjing!

3 comments:

Ida Nordung said...

Maggie är faktiskt nästan den snyggaste stjärnan jag vet, efter Scarlett då!
Snitsig blogg förövrigt!

Ja, det är lite nedrigt att klassen ska kännas bra såhär på slutet, fast min har inte känts sådär fantastisk precis. Men mycket bättre än annars. Det kanske kan bero på att jag är lite mer positiv också.

Miriam Parkman said...

(hehe, tack för att du hottar upp stället med lite action:D)

Jag vet! Hon är jättesnygg! Och Scarlett också!n Hon kanske också får nåt inlägg nån dag;)

Jamen visst är det så, alla blir typ hundra gånger mer positiva än vanligt, för det känns liksom onödigt att bråka och tjafsa när det bara är en vecka kvar, och då blir allt så himla mycket bättre. Väldigt typiskt som sagt.

Tack för komplimangen förresten!;) Detsamma!

emmab said...

den syrra tycker att jag är lik henne. HEHE