Sunday, July 09, 2006

Heja Pantertanter!

Just nu sommarjobbar jag ju på den här mysiga lilla kaffe/the/sylter och safter/present-butiken och ni ska bara veta vad många chica tanter det kommer in där varje dag! Jag måste nog börja ta med mig kameran till jobbet så att jag kan fota dem lite. ^^ Igår var det inne två väninnor på 83 och 89 år som länge stod och klagade framför disken på hur svårt det var att hitta kläder nuförtiden. "Man vill ju se ut som FOLK!" var deras ständiga kommentar. Innan de gick köpte de varsin kola, efter att ha haft den här lilla dialogen;
tant 1-"Ska jag synda?"
tant 2-"Vaddå? Är det kola? Nej det ska du inte göra!"
1-"Nej, det förstås, jag har redan ätit en bakelse idag..."
2-"Ja då går det ju inte för sig! Fast, det var ingen grädde på den där bakelsen.. och det är ju lördag idag!"
1-"Nej, det förstås.. Jaa, ska jag synda lite?"
Jag-"Ja, gör det du, dom är så små så!"¨
1-"Ja, då syndar jag lite!"


Och så köpte hon en tvåkronors-kola och gick fnittrande ut ur butiken tillsammans med sin väninna. De livade upp den sega, varma lördagen lite!:D

Som sagt, det kommer in många tanter och häromdagen kom det in en med en sjukt snygg klänning. Hon var kanske mellan 70-80 år och bar en vit klänning med stora mörkblåa prickar med tight liv och vid 50-talskjol. Till det hade hon höga, vita pumps, massa guldsmycken och piffigt lockat hår. Värsta tanten!
Det är många som hänger på den marina trenden, och jag ser hur många tanter som helst i klassiskt blåvit-randiga tröjor, vita byxor, röda scarves, kilklacksskor osv. Jag längtar nästan lite efter att få bli tant nu så att jag också kan gå runt och vara sådär rolig och chic! :D

För att fortsätta på det chica vill jag nu tipsa om en hemsida jag precis upptäckt med massa galna, snygga och roliga gatstilar i Finland. http://www.hel-looks.com är adressen och här är några smakprov på några av de snyggaste jag hittat hittills;

Grymt snygg blandning av
klassiskt damigt med pennkjolen
och 70-talig rock med t-shirten
och brillorna

Jättesöt 50-talsflirt

Snygga glasögon och jättefint med sidenrosett som fluga

Jättestilig modern version av tidigt viktorianskt 1900-tal, med en liten fling av 20-tal med den vågiga luggen och det långa pärlhalsbandet

Min favorit! Absolut snyggast hittills.
Så himla snygg kombination med läderjackan/kjolen!

Jag älskar sånna där sidor man kan sitta och fördriva tiden på!^^

Tjingtjing!


No comments: